przedstawiam Państwu scenariusz lekcji interdyscyplinarnej otwartej, przeprowadzonej w klasie drugiej naucvzania zintegrowanego.
UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE:
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- kształtowanie umiejętności obserwacji środowiska naturalnego,
- kształtowanie właściwej postawy ekologicznej,
- kształtowanie umiejętności pisowni wyrazów z „ó”.
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:
- wie, które ptaki odlatują, które przylatują na zimę’
- umie rozróżnić pospolite gatunki ptaków,
- pisze wyrazy z „ó”
METODY
pogadanka, ekspozycja, „burza mózgów”, ćwiczenia praktyczne
FORMA
zbiorowa, indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
model samolotu, ptak, bukiet kwiatów, wazon, kreda, szkielet ptaka, mapa fizyczna i konturowa, rozsypanka wyrazowa, ilustracje ptaków, karmnik, tabelki dla uczniów
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Ekspozycja przedmiotów (samolot, ptak, wazon, bukiet kwiatów, kreda).
- „Burza mózgów”- wybór przedmiotów mających cechy wspólne.
- Budowa ptaka.
- Pogadanka na temat odlotów ptaków.
- Rozpoznawanie ptaków na ilustracjach i podział na te, które zostają na zimę w Polsce, które odlatują do ciepłych krajów i które przylatują- przyporządkowywanie ich do tabeli .
- Zabawa „Pożegnalny koncert”
- Porządkowanie przez dzieci rozsypanki z nazwami ptaków i wklejanie jej do tabelki.
- Zaznaczenie na mapie tras odlotów, wędrówek ptaków.
- Zagadki.
- Przypomnienie o dokarmianiu ptaków zimą.
- Ewaluacja zajęć.
Opracowała: Wiesława Zachariasz |